Osem motorov, ktorých kúpu dobre zvážte

Osem motorov, ktorých kúpu dobre zvážte

Nemecké, japonské, americké, francúzske alebo tie „naše“ škodovácke? Asi nikomu sa ešte nepodarilo uzavrieť debatu o tom, ktoré autá sú tie najlepšie. A samozrejme, ktoré motory sú tie naj trvácnejšie, najmenej sa kazia a najdlhšie vydržia. Preto sme pre vás vybrali osem motorov, na ktoré si pri kúpe jazdenky dávajte pozor, pretože vás môžu buď nemilo prekvapiť alebo vyžadujú špeciálnu údržbu. A verte, že zastúpenie majú aj v značkách viacerých spomenutých štátov.

1,6 THP použitie v Peugeot/Mini/Citroen

Slabou stránkou sú problémové rozvody, ktoré sú poháňané reťazou. Častým nedostatkom je nadmerná tvorba karbónu, čo časom spôsobuje zhoršenie chodu motora. Sporadicky sa stáva, že v oleji sa hromadí benzín.

2,0 Twin Spark 2,0 16V použitie Alfa Romeo

Tieto motory sú citlivé na kvalitu oleja. Preto odporúčame naozaj poctivo dodržiavať špecifikácie výrobcu. Ak skrátite výmenný interval na polovicu, chybu určite nespravíte. Dávajte si tiež väčší pozor, či je v systéme auta oleja dosť, pretože tieto motory vykazujú jeho zvýšenú spotrebu.

Renesis Wankel 2x650 ccm

Tento motor poháňa Mazdu RX-8. Podľa nášho názoru by ho mali mať v garáži len skutoční nadšenci pripravení investovať peniaze navyše. Životnosť tohto rotačného motora je totiž výrazne nižšia ako u bežných motorov, zvlášť ak motor neviete správne používať. Hrozí napríklad opotrebenie stieracích líšt rotora kvôli nedostatočnému mazaniu, to môže spôsobiť jeho úplné zlyhanie.

Benzínové TSI od VW použité v Audi, Seat, VW, Škoda

Inak mimoriadne rozšírená paleta motorov s označením TSI mala problémy s rozvodovými reťazami. Najvýraznejšie sa tento nedostatok prejavil na modeli 1,2 TSI. Pri Motore 1,8 a 2,0 TSI tiež poctivo sledujte mierku hladiny oleja, keďže tento motor ho spotrebúva o niečo viac ako býva bežné.

R5 TDI a V10 TDI od VW

Motor je R5 z technického hľadiska polovicou modelu V10. Oba motory tak od konštruktérov zdedili rovnaké nedostatky. Poruchami trpí vodná pumpa, opotrebenie palivových trysiek môže spôsobiť prepúšťanie nafty do oleja, prípadne nerovnomerný chod motora. Užívateľov nepoteší ani kvalita finálnej povlakovej vrstvy vnútorných stien valcov motora, ktorá má znižovať trenie. Stáva sa, že sa časom začne odlupovať. Oprava je mimoriadne finančne nákladná.

V6 2,5 TDI od VW

V tomto motore robí najväčšiu neplechu použité čerpadlo Bosch VP44, lebo má vo zvyku vyrábať kovové „špony“ a tie následne spôsobia problémy samotnému čerpadlu a aj palivovému systému. Krátku trvácnosť majú aj hydraulické zdvíhadlá ventilov a vačkové hriadele. Tento motor si tiež potrpí na kvalitný olejový servis.

2,0 TDI od VW

Nemecká automobilka použila tento „nešťastný“ motor vo viacerých svojich autách. Najmä v počiatku výroby neboli praskajúce hlavy motora výnimkou. Pridala sa krátka životnosť piezoelektrických vstrekovačov pri 125kw verziách. K zlyhaniu vstrekovania bežne dochádzalo už pri nájazde 60 000 kilometrov. Ak už však vyberáte auto s motorom TDI, vyberte si 2,0 TDI s 8V technikou miesto 16V. Tento model je z konštrukčného hľadiska menej rizikový.

2,2 D-4D D-CAT Toyota

Motory v najvýkonnejšej verzii Clean Cat Diesel mali byť v dobe svojho vzniku emisne najčistejšími dieselmi na svete. Nakoniec však doplatili na samotnú technickú zložitosť emisného systému. Mali problémy s regeneráciu DPF (filtra pevných častíc), trpeli tiež častým zanášaním EGR ventilu a mali problémy aj s katalyzátorom na redukciu oxidov dusíka.


Udeľujem Slovenskej sporiteľni, a.s. súhlas so spracúvaním osobných údajov získaných prostredníctvom cookies, a to najmä: IP adresa, lokalizačné údaje, informácie o aktivite na webovej stránke a pod. Účelom je personalizovanie reklamy, štatistické a analytické spracovávanie dát. Údaje získané prostredníctvom cookies môžu byť spracúvané aj ďalšími zmluvnými partnermi Slovenskej sporiteľne. Súhlas je možné kedykoľvek odvolať. Bližšie informácie | Zmeniť nastavenia